Gry i hazard wśród młodzieży: Co możemy zrobić

Rośnie liczba rodziców i liderów społeczności z ciekawością i obawami dotyczącymi młodych graczy. Wiele osób pyta, czy ich młodzież po prostu gra w grę, czy też aktywnie uprawia hazard. Może to być niepokojące, ale przeanalizujemy to i udzielimy kilku wskazówek.

Młodzież, która lubi grać, robi to z różnych powodów. Mogą grać, ponieważ:

Istnieje wiele różnych powodów, dla których młodzież może grać. Niektóre z nich są zdrowym elementem dobrze rozwijającego się życia. Niektóre są niezbyt zdrowym sposobem na uniknięcie lub poradzenie sobie z przeciwnościami losu. Tak czy inaczej, jeśli grają w gry hazardowe, narażają się na niebezpieczeństwo.

Możliwości hazardu w grach jest mnóstwo, niektóre z nich zostały omówione w naszym poprzednim wpisie na blogu pt.

Gry i hazard: Co to jest?

Istnieją różne sposoby, w jakie młodzież może grać w gry, ale często nawet nie wie, że gra. W innych przypadkach, młodzież jest świadoma swoich działań i potrzebuje wskazówek dotyczących zdrowszych alternatyw.

Powodem, dla którego namawiamy rodziców i liderów społeczności do pracy z młodzieżą w celu ograniczenia hazardu wśród młodzieży jest to, że mogą być poważne konsekwencje. Młodzież, która zdecyduje się na rozpoczęcie gry ryzykuje szeregiem konsekwencji, które obejmują zwiększone ryzyko:

Młodzież jest na zwiększone ryzyko problemów z hazardu ze względu na rozwój ludzkiego mózgu. Ludzki mózg rozwija się od tyłu do przodu, przy czym ostatnia część mózgu - kora przedczołowa - rozwija się w pełni około 24 roku życia, co jest częścią mózgu odpowiedzialną za podejmowanie dobrych decyzji. Zanim ta część mózgu jest w pełni rozwinięta, mózg nie ma biomechaniki, która pozwoliłaby mu podejmować najlepsze dla siebie decyzje. Oznacza to, że młodzież nie ma pełnej zdolności do rozważania za i przeciw podejmowanym decyzjom. A także, że ich mózgi nie są jeszcze zbudowane tak, by patrzeć w daleką przyszłość i rozważać ewentualne negatywne konsekwencje. Dlatego do około 24 roku życia młodzież nie zawsze potrafi dokonać najlepszych dla siebie wyborów.

Jest to bardzo widoczne dla tych, którzy mają młodzież. Jako społeczeństwo wiemy, że młodzież ma tendencję do podążania za tłumem lub robienia rzeczy, które przynoszą im natychmiastową przyjemność. Wiele razy rzeczy, które przynoszą nam natychmiastową przyjemność, mogą nie być dla nas najlepsze. Dlatego właśnie rodzice, bliscy i liderzy społeczności muszą współpracować, aby pomóc młodzieży w dokonywaniu zdrowych wyborów.

Rozmawiaj z dziećmi.

Rodzice mają bardzo silny wpływ na swoje dzieci, zwłaszcza jeśli pielęgnują pozytywne relacje. Rozmowy z dziećmi pomagają budować tę relację i wspierają regularne rozmowy o ich życiu, problemach i marzeniach. Podczas tych rozmów, zwracaj uwagę na język związany z hazardem, taki jak zakładanie się, obstawianie, pieniądze, zwrot wygranej lub cokolwiek innego, co może kojarzyć się z hazardem. Zapytaj ich o ich nawyki związane z grą i hazardem i powiedz im wprost, że nie pochwalasz hazardu wśród młodzieży.

Wspieraj i promuj zdrowe umiejętności życiowe

. Młodzież może zdobyć te umiejętności poprzez wykonywanie takich czynności jak regularne prace domowe, uczestnictwo w sportach drużynowych, wolontariat w społeczności lokalnej i korzystanie z zajęć na świeżym powietrzu. Wykonywanie takich czynności jak prace domowe pomaga młodzieży poczuć się silniej związaną z domem, czuć się jak członek gospodarstwa domowego i zyskać poczucie dumy po ich wykonaniu. Zajęcia takie jak pomaganie innym, sporty drużynowe i wolontariat uczą zarządzania czasem i mogą pomóc w nauce radzenia sobie ze stresem. Inne umiejętności, takie jak budowanie relacji i docenianie przebywania na świeżym powietrzu, pomagają pracować nad pewnością siebie, niezależnością i pasją do życia.

Ustal limity technologiczne.

Ogranicz liczbę minut, przez które można grać w daną grę oraz liczbę dni, w których można w nią grać. Ogranicz dostęp do technologii, takich jak smartfony, podczas odrabiania lekcji i w porze obiadowej. Urządzenia te odwracają uwagę od ważnej w danej chwili czynności, takiej jak odrabianie pracy domowej czy pielęgnowanie więzi rodzinnych. Ogranicz także dostęp do gier przed i w czasie snu. Te

ograniczenia mogą pomóc młodzieży utrzymać się na właściwym torze

z ważnymi sprawami i traktować gry jako rozrywkę, a nie cel dnia.



Malwina

Terapeutka, osobowość uzależniona. Od 5 lat żyje w trzeźwości.